2012-10-23

Montering, sortering & recept-letning

Idag har jag monterat Lillys nya bilstol i mina föräldrars bil så att dom har möjlighet att köra Lilly om det skulle behövas. Så det utnyttjar vi redan imorgon då dom får hämta henne på förskolan under tiden vi är på ultraljud. Jag kan inte minnas att vi hann med det andra ultraljudet med Lilly så det ska bli spännande, samtidigt som det är lite oroligt. Har träffat varken läkare eller barnmorska på 8 veckor nu trots att de skulle kolla upp mig ofta... Jag fick själv ringa och boka tid för ultraljud annars hade det nog inte blivit något sånt heller...!

Sorterade Lillys alla kläder idag också vilket resulterade i två överfulla tvättkorgar med babykläder som ska tvättas och förberedas till lillasyster och en hel del kartonger och kassar med storlekssorterade kläder att växa i. Det finns en risk att det inte blir fler barn här efter den här superjobbiga graviditeten, så det är härligt att vi får använda Lillys små söta kläder igen.

Kvällen har jag spenderat vid datorn och letat recept för kommande middagar vilket resulterade i förljande meny:

-Potatisbullar med bacon & lingon (själv byter jag ut potatisbullarna mot blodpudding)
-Makaronipudding med broccoli och ädelost
-Lapskojs (som jag saknat sen jag gick i skolan!)
-Minestronesoppa
-Kassler i ugn med krämiga grönsaker
-Ungsbakad lax i hummersås

Kanske slänger jag ihop en pölsa en kväll också och bjuder upp svägerskan!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar